Vad är det här egentligen?

Redan 2008 började jag planerna för att starta en karriärblogg. Jag skissade upp, skapade en bloggmall och funderade på inlägg i det som skulle bli "E:s karriärblogg". 2008 var det inte alls den mängden bloggar som det kryllar av idag och någon karriärblogg hade jag faktiskt aldrig sett till. Men mitt inredningsintresse vann och istället för en karriärblogg blev det en inredningsblogg. Dock försvann aldrig tanken om en annan slags blogg och en sen kväll hem från jobbet började jag skissa upp tankar och idéer (ett litet snapshot av det kan ni se här under).
Att det blir en karriärblogg är kanske fel att säga för googlar man på "karriärblogg" beskrivs det ofta som en blogg som är till för att profilera och lyfta en person och det är personen bakom bloggen. Detta är ingen blogg med syfte att framhäva mig själv, utan jag tar upp de ämnen som mitt hjärta klappar lite extra för, det som händer i vardagen och det jag tycker är viktigt. Jag är långt ifrån ett proffs, men jag brinner för affärer, bra (ja, vad är bra?) ledarskap och av att motivera människor runt mig, det vill säga "the beauty of business".
Jag vill att bloggen ska vara enkel att ta till sig och inte innehålla långa haranger med bara text. Därav kommer jag försöka att använda så mycket bilder jag kan. Bilderna kommer att vara mina om inget annat anges. Men, inget är hugget i sten så vi får helt enkelt se vad det blir. Men varmt välkommen till Beauty of Business!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0